Syukurku padaMu

Syukurku padaMu

Tuesday 16 May 2017

SENDIRI AKU


Being alone has a power - - http://themindsjournal.com/being-alone-has-a-power/


Dalam tidak sedar, sebenarnya hidup ini aku jalani sendiri. 
Mana tidaknya, getar rasa di jiwa, resah gelisah, bahagia nestapa, gelora hati, amukkan pilu sedih, ketawa dan senyuman hanya aku yang merasa.

Manusia mungkin mampu melihat namun yang merasa? adalah sendiri...

Sejak aku mengenal erti sendiri, aku semakin menjadi berani, aku semakin menjadi tabah, aku juga semakin mengenal hakikat diri yang aku miliki.

Bahawa akulah penentu gelora rasa itu, akulah pendayung samudera jiwa itu, akulah juga pemilik batiniah yang hanya aku tahu.

Batin ini seolahnya tiada makna, namun hakikatnya batin yang tiada pada zahir inilah pemacu langkah kakiku azimat kekuatan aku menapak dan melangkah.

Sehingga tercapai ke destinasi yang dituju. Ianya abadi dan tanpa ragu.

Moga aku sendiri ini berjaya meniti sehingga ke persada yang dinanti.

No comments:

Post a Comment

KEKUATAN MAAF

Beruntunglah.. Beruntunglah jika anda punyai hati yang mudah memaafkan Jangan sesekali merasa keberuntungan itu dalam pemilikan harta ataupu...