Syukurku padaMu

Syukurku padaMu

Wednesday 30 January 2019

Semut masuk telinga

Haaa? siapa pernah alami? Aku pun baru saja alami, pertama kali terjadi seusia aku 33tahun. Mula-mula aku sangkakan serangga yang terbang, sebab perasaan aku betul-betul seolah-olah ada serangga yang terbang. Cuak jugak aku pagi tu, manakan kalut hendak ke pejabat, telinga pula berlegar-legar sayang serangga.Merengek aku pada cik abg mintak tolong tengokkan, cepat-cepat suami ku menyuruh aku menitikkan minyak ke dalam telinga. Aku tempelak " Biar betul abang? Masukkan minyak ke dalam telinga!!" Aku ketakutan, tak di ikutkan pon aku sendiri memang risau yang amat. Akhirnya aku turutkan. Aku pun menitikkan setitik minyak baby oil ke dalam telinga. Kemudian aku pun terus ke pejabat seperti biasa. Di dalam perjalanan sewaktu memandu tiba-tiba aku terasa serangga tadi mula menjengah ke cuping telinga. Aku pun cepat-cepat mengorek dengan jari dan yeaaaaayyyy alhamdulillahhh.. semut rupa-rupanya. Aku pun terus menelefon suamiku. Huhu. Terima kasih abang, di atas petua titik kan minyak tu. Menjadi rupa-rupanya. Haha.


No comments:

Post a Comment

KEKUATAN MAAF

Beruntunglah.. Beruntunglah jika anda punyai hati yang mudah memaafkan Jangan sesekali merasa keberuntungan itu dalam pemilikan harta ataupu...