Syukurku padaMu

Syukurku padaMu

Monday 28 January 2019

Pengalaman menjawat jawatan penjawat awam

Pertama kali aku menjejak kaki sewaktu temuduga di Wisma Persekutuan Anak Bukit Alor Setar, tak silap aku tahun 2009. Walhal aku dah mendaftar diri di dalam web SPA8 pada tahun 2007 selepas graduasi aku di KUSZA/UDM/UNISZA. Maknanya dua tahun aku menunggu di panggil temuduga...Akhirnyaa...Yeaaahhhh dapat juga panggilan. Bukan satu tapi dua jawatan iaitu Pembantu Tadbir Kewangan dan juga Pegawai Khidmat Pelanggan. Agak-agak jawatan mana yang aku dapat? Huhu.. Semestinya lah Pegawai Khidmat Pelanggan. Sememangnya sesuai dengan karakter aku yang agak ceria dan selamber. Mana tak nya, kalau tak ada karakter ni memang susah lah nak duduk di barisan hadapan untuk melayani pelbagai kerenah manusia yang datang berurusan. Rasa dah lenguh pulak menaip.. huhu nanti kita sambung yaa...(tu pun kalau ada yang sudi membaca...heee)
Ni lah rakan rakan sejawat mula-mula berkursus 2minggu sebelum masuk kerja.. yeaaa

Posting aku yang pertama ialah di Kementerian Pengangkutan Jalan, Putrajaya.. yabedaabeduuu

No comments:

Post a Comment

KEKUATAN MAAF

Beruntunglah.. Beruntunglah jika anda punyai hati yang mudah memaafkan Jangan sesekali merasa keberuntungan itu dalam pemilikan harta ataupu...