Syukurku padaMu

Syukurku padaMu

Tuesday 4 July 2017

Alergi punya hal!


Jangan ada yang terkejut yer tengok gambar niey. Ini yang terjadi pada aku sewaktu aku travel ke Terengganu suatu waktu dulu. Huhu...

Memang menggerunkan, ada yang kata aku diludah jin. Seriau jugak dengar. Tapi sebenarnya ini adalah kerana kulit muka aku yang sensitif. Yang jadinya begini  dek kerana habuk hama di lantai. Waktu tu, aku tinggal di musolla melepaskan lelah sambil berbaring di lantai musolla tanpa apa apa beralas. Jadi aku dapat rasa hama-hama di lantai permaidani tu seolah olah menari ramba di kulit wajah. Tapi dek kerana penat berjalan. Aku abaikan. Nak dijadikan penambah perasanya pula, aku selepas hilangkan lelah di situ, aku terus mencari kedai untuk menikmati juadah nasi dagang di sana. Al maklumlah negeri Terengganu aman permai memang terkenal dengan nasi dagang yang memang aku minati. Apa lagi, tak sampai 2 jam, terus muka aku semakin mengembang dan gatalnya tuhan jer tahu. Aku cepat-cepat dapatkan air suam bergaram. Aku basuh muka aku untuk hilangkan gatal. Sehari kemudian aku bertolak pulang ke Kedah. Segera aku ke hospital. Alhamdulillah..selepas mendapat suntikan alergi, kulit aku semakin normal...huhuhuh.... 









No comments:

Post a Comment

KEKUATAN MAAF

Beruntunglah.. Beruntunglah jika anda punyai hati yang mudah memaafkan Jangan sesekali merasa keberuntungan itu dalam pemilikan harta ataupu...