Syukurku padaMu

Syukurku padaMu

Thursday 21 September 2023

Pemanggil nak bunuh diri

Sepanjang menjadi penjaga telefon

Malam tu, pertama kali mendapat panggilan, seorang pemanggil. nangis nangis katanya nak bunuh diri

Spontan aku bacakan Al Fatiha

Pemanggil tu dengan mudah baca bersama sama

Aku cuba tenangkan....bertanya....

        Kenapa ni..

                    Mak saya ni...

                    Tuduh saya..

           Mak tuduh apa..

                    Mak tuduh saya nangis sebab perempuan...

            OOooo..

                    Padahal saya nangis sebab saya teringin nak makan makanan western

                    Saya dah lama tak makan

                    Sebab saya sekarang susah sikit..

            oo...

        macam tu...

        Allah..kesiannya..nak kak belanja makan ka..

        jom..nanti kak belanja makan jom....

                xpa..kak..xpa kak...saya stress saja mak saya ni..sikit sikit tuduh saya, saya dengan awek saya                 ok ja, xdak masalah pon


    ni adik dah ok sikit ka..masih dalam bilik ka.. mak di mana


                mak ada di luar, duk bising bising tuduh saya macam macam...


No comments:

Post a Comment

KEKUATAN MAAF

Beruntunglah.. Beruntunglah jika anda punyai hati yang mudah memaafkan Jangan sesekali merasa keberuntungan itu dalam pemilikan harta ataupu...