Syukurku padaMu

Syukurku padaMu

Saturday 22 February 2020

Kisah mimpi gigi tercabut

Dalam 2 bulan lepas, sekali lagi aku didatangi mimpi gigi

Aku cemas

Pengalaman lalu datang menjengah. Waktu tu April 2014, aku bermimpi 2 batang gigi atas tercabut dan kemudian mama yang tersayang pergi dijemput Ilahi pada Disember 2015 dan sebelum itu abah mertua yang dikasihi terdahulu dijemput ajal pada Julai 2015

Sekarang, pada Januari 2020( bulan lepas ) aku lagi sekali bermimpi gigi tercabut tapi kali ini gigi bawah

Kemudian, siang tadi, anak sulung ku pula menyebut "ibu, kakak mimpi kita sekeluarga pergi ke Mekah"

Ya Allah

Walau apapun tafsirannya

Yang perlu aku ingat ialah, Engkaulah sahaja yang Maha Berkuasa

Engkau sahaja yang Maha Melaksana dan Merencana apa apa sahaja

Kuatkanlah aku untuk menerima apa sahaja ujian dan mehnah

Tetapkanlah hatiku di dalam tauhid dan teguh mencariMu

Anak anak ibu, adakala ibu marah, adakala ibu tinggi suara adakala ibu malas melayani kerenah kalian

Apapon ibu sudah sehabis baik berusaha menjadi ibu yang terbaik

Adakala penat, letih, bosan

Adakala gembira, suka, ketawa, bahagia

Semoga anak anak ibu sentiasa di dalam rahmatNya di dalam hidayahNya

Sayang semua...

Taman permainan
22hb Feb 2020
1853

Bersama kakak, sufi, awwadi dan awwabin.
With love


No comments:

Post a Comment

KEKUATAN MAAF

Beruntunglah.. Beruntunglah jika anda punyai hati yang mudah memaafkan Jangan sesekali merasa keberuntungan itu dalam pemilikan harta ataupu...