Syukurku padaMu

Syukurku padaMu

Sunday 13 August 2017

Terima kasih mak! Sayang mak...

Sejak melahirkan kali pertama (2011), aku dijaga oleh ibu dan abah mertua..
Memang sangat mengharukan..kasih sayang dan tunjuk belai buatkan aku rasa sangat disayangi..Abah sangat rajin..seawal pagi abah carikan daun daun untuk mandikan aku waktu dalam pantang..Mak pulak apa lagi, juadah pantang disiapkan beserta urusan perihal pantang semua diajarnya..Yang mana boleh yang mana tidak semua dileterinya supaya aku kembali pulih sepenuhnya. Begitu juga berpantang anak yang kedua pada tahun berikutnya (2012) hik..hik..hik..agak produktif ehemm ehemmm..(alhamdulillah bersyukur padaNya).. Sehinggalah anak ketiga aku mula berpantang sendiri di rumah sewa yang aku dan suami sewai (2014) dan anak ke empat di rumah sendiri yang kami miliki (2015)

Terima kasih mak... jasa mak akan saya kenang hingga ke hujung nyawa saya...tiada apa yang dapat diberikan melainkan kasih sayang dan perhatian kepada mak, setelah perhatian dan kasih sayang yang mak berikan kepada saya....

             Amalan memakan jamu sudah menjadi amalan mak dan mak mertua mak sendiri...Oleh sebab tu, mak perturunkan pula amalan memakan jamu ini.. Kata mak, kalau sayangkan rumahtangga jangan culas menjaga perihal hubungan intim (huhuh sporting tau my mom in law..hk hik hik..
)..kata mak itulah rahsia kasih sayang suami isteri hingga ke akhir hayat....

Abah dah pergi tinggalkan mak (2014)..sekarang mak sendiri..saya doakan mak sentiasa tabah menjalani hidup sendiri...bila setiap kali rasa sunyi, mak pasti mengalirkan airmata...tabahlah mak....hidup ini sememangnya ujian untuk setiap hamba yang diciptaNya...

Cantikkan mak? masih sihat. segar..dan bertenaga...mak selalu pesan.. jangan malas-malas makan jamu...jamu amalan orang tua-tua memang berkesan untuk wanita..okeylah mak..saya ingat pesanan mak..










No comments:

Post a Comment

KEKUATAN MAAF

Beruntunglah.. Beruntunglah jika anda punyai hati yang mudah memaafkan Jangan sesekali merasa keberuntungan itu dalam pemilikan harta ataupu...